Ajankohtaista

25.11.2010

Uusi verkkopalvelu tekee sähköisten kulttuurituotteiden ostamisesta entistäkin helpompaa

Kulttuurin ja viihteen digitaalista kuluttamista edistetään uudella dwnld.fi-verkkopalvelulla. Sivustolla esitellään kulttuurin ja viihteen digitaalisen kaupan valikoimaa ja mahdollisuuksia.

Dwnld.fi listaa kattavasti Suomessa toimivat digitaaliset musiikki-, kirja-, elokuva-, tv- ja peli-palvelut ja kauppapaikat. Mukana on linkit palveluihin sekä käytännöllistä taustatietoa.

Sivuston tavoitteena on tehdä kulttuurista ja viihteestä nauttimisesta mahdollisimman helppoa. Palvelua varten tehdyn taustatutkimuksen mukaan kulttuurituotteiden digitaalisen kaupan kasvun merkittävin este on tähän mennessä ollut juuri kuluttajien tietämättömyys palvelujen mahdollisuuksista.

Palvelun takana on laaja luovien alojen yhteenliittymä, johon kuuluvat muiden muassa musiikki-, elokuva- ja peli-alan keskusjärjestöt, Tietoliikenteen ja tietotekniikan keskusliitto FiCom, keskeiset tekijänoikeusjärjestöt sekä Nokia.

 

"Suomi on kulttuurin verkkojakelulle lupaava maa"

Dwnld.fi-palvelu julkistettiin Helsingissä järjestetyssä sähköisen kaupan seminaarissa, jossa esiteltiin kulttuurituotteiden digitaalisen kaupan nykytilaa ja mahdollisuuksia. Tilaisuuden pääpuhujana toimi ruotsalaisen elokuvapalvelun Voddlerin viestintäjohtaja Anders Sjöman.

"Suomi on kulttuurin verkkojakelulle lupaava maa, sillä suomalaiset ovat yleensä nopeita omaksumaan uudenlaisia palveluita. Uskon, että alalla tullaan näkemään reipasta kasvua. On tärkeää saada suomalaiset tietoisiksi palvelujen mahdollisuuksista ja siitä, miten helppoa niiden käyttö on", Anders Sjöman sanoo.

 

Lisätietoja:

Viestintäkonsultti Antti Isokangas, antti@nonparole.fi, 040 5113799

www.dwnld.fi